Wednesday, 28 December 2011

reading goals 2012

  • Read 50 or more books.
  • Complete Line's 1001 books 2012 challenge.  A lot of heavy books on that list!
  • Read something by Jane Austen, Virginia Woolf and start on the books about Sherlock Holmes. 
  • Read at least 5 non-fiction books.
  • Read more Nobel Prize winners and continue on the 1001 books lists (read 6% until now). Life long goals.
  • Continue working my way around the globe in books. 27 countries so far.
  • Own no more than 500 unread books, the number of unread books is currently 428. Which also means buying less books.

3 comments:

  1. Du er flink, dette har jo gått strålende. Er det ikke fint å lykkes? =)

    Jeg tror nok at de fleste bokbloggere bør la være å inkludere mål som innebærer at vi skal kjøpe færre bøker, for det er de mest urealistiske målene vi setter oss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joda, men så er jo mine mål ganske så beskjedne fordi jeg er redd for å mislykkes.

      Jeg vet! Derfor vurderer jeg å sette et mål på å faktisk eie 1000 bøker innen 2014, problemet er bare plassmangel.

      Delete
    2. Målet for 2013 kan være å kjøpe et større hus (eller eventuelt å leie en større leilighet) og så kan du nå målet for 2014 ;)

      Siden det har gått bra i år, med noen få unntak, trenger du ikke å være like beskjeden til neste år. Men vi må jobbe oss oppover. Jeg er vanligvis aldri beskjeden når jeg setter meg mål og det var fungert dårlig. Målene for 2013 er beskjedne nok til at jeg skal kunne lykkes.

      Delete

Blog Archive