Monday, 2 May 2011

what a week in new york gave me.

Now I'm officially out of space. But for the first time ever, I brought home more clothes than books. The first time I went into the Strand, a store with 18 fucking miles with books, I was completely bookstrucked and came out with none. The second time, I was prepared with a long list of what to get. I really liked the way they mixed old and new books, found the exact copy of Buddenbrooks which I lost on a plane a month ago.


The view from our hotel room was pretty magnificent. If you want somewhere cheap to stay and don't mind sharing a bathroom with the entire floor, I recommend Hotel 31.

I spent more time looking up instead of watching my step.

(and this is just an excuse to show off some of the far to few pictures I took and to brag about my superawesome trip.)

My favourite book about New York.

4 comments:

  1. Pirate Lattitudes var en av de første bøkene jeg kjøpte til Kindle og jeg har enda ikke lest den. Hva gjorde at du valgte å kjøpe den?

    ReplyDelete
  2. Det var den eneste boka som frista på flyplassen når jeg måtte bruke opp dollarene mine... Dessuten så likte jeg Jurassic Park når jeg leste den som 12-åring. Ikke alle valgene mine er like rasjonelle.

    ReplyDelete
  3. Alle valg trenger ikke å være gjennomtenkte og fornuftige ;)

    Jeg fikk lyst til å lese den nå som jeg vet at det finnes andre mennesker enn meg som har hørt om, og faktisk betalt for den. Hvorfor det er et kriterie for å ønske å lese den aner jeg ikke, men jeg har en absurd ide om at når andre har betalt for den da kan den ikke være dårlig. Og det kommer fra meg som sjelden liker bestselgere. Ikke så rasjonelt det heller.

    ReplyDelete
  4. I tillegg så har jeg jo ikke sett Pirates of Caribbean filmene, så jeg har jo ikke akkurat noe å sammenligne piratene med. Og jeg vet også at han er en av favorittforfattene til et par venner. Men den havner nok litt nedover lista på bøker jeg skal lese. Har nok å velge i, for å si det sånn.

    ReplyDelete

Blog Archive